امتیاز کاربران
ضعیفعالی 
تاریخ ایجاد در 12 فروردين 1394
ROOT» دسته: اخبار
نمایش از 12 فروردين 1394 بازدید: 3184
پرینت

 ایران هم‌ردیف غول‌های نفتی قرار گرفت/شكست انحصار توليد جي تي ال توسط پژوهشگاه صنعت نفت

همزمان با برگزاري نوزدهمين نمايشگاه صنعت نفت، طي قرارداد تبديل گاز به بنزين و همچنين تاسيس شركت دانش بنيان، انحصار كشورهاي خارجي در توليد GTL(تبديل گاز به مايع) توسط پژوهشگاه صنعت نفت شكسته شد.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در نوزدهمين نمايشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت قرارداد تبديل گاز به بنزين و همچنين تاسيس شركت دانش بنيان اين فرآيند را به امضاء رسید؛ به موجب اين قرارداد ايران با توسعه توليد جي تي ال، انحصار كشورهاي خارجي نظير آمريكا، استراليا و كانادا را خواهد شكست و هم رديف غول‏‌هاي نفتي مانند شل قرار مي‏‌گيرد. 
 
20 رويداد پژوهشگاه صنعت نفت در نمايشگاه نوزدهم 
 
پژوهشگاه صنعت نفت  دستاوردهاي مجموعه خود را با 20 رويداد مهم (قرارداد، تفاهم نامه و رونمايي از فناوري هاي نوين) در سالن 18 نوزدهمين نمايشگاه بين ‏المللي صنعت نفت به نمايش گذاشت. 
 
اين گزارش حاكيست، با توجه به رونمايي از 40 طرح برگزيده فناورانه پژوهشگاه و امضاء تفاهم نامه در حوزه بالادستي با يكي از كشورهاي اروپايي در نمايشگاه نوزدهم، اين مركز  توانست با اطلاع‏‌رساني جامع و تاثير‏گذار محصولات و گزيده دستاوردهاي متخصصان و محققان قطب پژوهشي صنعت نفت را به فعالان عرصه صنعت و فناوري معرفي و عرضه نماید. 
 
بر اساس اين گزارش، امضاء چندين قرارداد پژوهشي و تفاهم‏نامه نظير مكانيزم توسعه پاك، رونمايي از نرم‏افزار گازرساني به نقاط دور‏دست و سه عنوان قرارداد در حوزه‏هاي خوردگي و شيرين‏‌سازي پروپان در غرفه پژوهشگاه صنعت نفت انجام شد. 
 
گفتني است شركت دانش بنيان نام برده دومين شركتي است كه در پژوهشگاه صنعت نفت ايجاد شده و نخستين شركت دانش بنيان در زمينه كاتاليست فعاليت خود را نيز چندي قبل آغاز كرد. 
 
رونمايي از پورتال 4 زبانه پژوهشگاه صنعت نفت 
 
اين گزارش حاكيست، در آخرين روز نمايشگاه نیز از اولين پورتال چهار زبانه (فارسي، عربي، انگليسي، روسي) حوزه نفت و گاز در غرفه پژوهشگاه رونمايي شد و از ديگر فعاليت‏‌هاي غرفه اين سازمان مي‏ توان به امضاء تفاهم‏نامه با خطوط لوله و مخابرات، تفاهم‏نامه سازمان منطقه ويژه پارس و موافقت‏نامه همكاري مشترك با شركت هدكو اشاره کرد. 
 
همچنين با توجه به رسالت پژوهشگاه در انتقال تجربيات و دانش ارزشمند پژوهشگران و ارايه فرصت هاي فناورانه، برنامه‏‌اي مدون براي برگزاري دوره‏‌هاي آموزشي تخصصي نفت و گاز درغرفه پژوهشگاه در حوزه‌‏هايي نظير خوردگي، محيط زيست، پالايش، مخازن هوشمند و مطالعات آزمايشگاهي بالادستي برنام ه‏ريزي شده است.

آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 12 فروردين 1394 10:47

بازدید های امروز

نمایش تعداد مطالب
2259652